czwartek, 5 listopada 2009

Karmienie yorków, karmy...

Jakimi karmami karmicie swoje yorki? Którą karmę uważacie za najlepszą? Piszcie w komentarzach.

Ja osobiście daję Pixiowi karmę Orijen. Jest to najlepsza karma dla psów, bo zawiera aż 70% mięsa i 30% warzyw, nie zawiera zbóż. Dla porównania pedigree ma tylko 4% mięsa, a Royal Canin 32%, czyli ma za słabą jakość jak na swoją cenę.

A teraz kilka zasad karmienia yorków:
1. York MOŻE jeść:
- wszelkie warzywa i owoce [oprócz bananów]
- ser biały
- gotowane potrawy [przepisy podałam w poprzednim poście]
- karmę suchą
- karmę mokrą
- świńskie ucha, pałeczki.
2. York NIE MOŻE jeść:
- karmy typu Pedigree lub Chappi, ponieważ są one rakotwórcze. Nie kupujcie też żadnych innych, najtańszych marketówek, bo york po nich może często wymiotować i mieć swąd lub inne choroby skórne
- resztek obiadu, ponieważ zawierają one przyprawy i sól, które są bardzo szkodliwe dla yorków
- żadnego ludzkiego jedzenia.

UWAGA!

Nie wolno pod żadnym pozorem dawać yorkowi mleka, ponieważ jest one dla niego BARDZO szkodliwe.

5 komentarzy:

  1. Bardzo pomogła mi ta notka.
    Zawsze kupowałam royal xD
    A dlaczego mleko jest tak szkodliwe dla yorkow?

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, w czy karma orijen jest drozsza od royala ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pati, nie, tańsza, a o wiele lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://savannah-antidotum.blogspot.com/

    obserwuuuj :*

    OdpowiedzUsuń
  5. denerwuję mnie to osądzanie Royal że jest rakotwórczy bha jest 10 krotnie mniej niż w dopuszczalnych ilościach przez UE skład też jest dobry z wymogami UE i to starcza że można dawać to psu rozumiem że karma nie jest najlepsza ale nie schodzi na poziom marketówki ja osobiście daje Acana Puppy Small Breed próbowałem po royalu orijen ale mój pies nie chciał jeść więc ma acane którą uwielbia

    OdpowiedzUsuń