środa, 4 maja 2011

Wakacje z yorkiem - tak, czy nie?

Robi się coraz cieplej i zbliżają się wakacje. Niektórzy z Was pewnie mają już plany, a inni dopiero się nad tym zastanawiają. A co z psem? Zabrać go ze sobą, albo zastawić. Tylko z kim?

Zanim zdecydujemy się na jakiś wyjazd, musimy się nad tym dobrze zastanowić. Osobiście wolę zabrać ze sobą psa i staram się wyjechać w takie miejsce, żeby bez problemu z nim odpocząć. W zeszłym roku pojechałam nad morze. Zamiast siedzieć w hotelu razem z psem, wybrałam camping - myślę, że psu to też bardziej odpowiadało. Dużo miejsca do spacerów i wybiegania się - to jest to! Codziennie biegaliśmy i spędzaliśmy dużo czasu nad wodą. Wszędzie wybieraliśmy się pieszo. Jeszcze nigdy mój pies nie miał takiego apetytu, jak podczas pobytu nad morzem. Chociaż w domu jadł mało, na wakacjach zjadł cały zapas karmy i musiałam dokupować w mieście, dlatego radzę Wam zabierać jej o wiele więcej, niż trzeba :)

Jeśli jednak postanawiacie wyjechać bez psa, radzę zostawić go u kogoś, komu naprawdę ufacie. Słyszałam i czytałam wiele historii, gdzie psy zostawione w hotelach dla zwierząt były maltretowane, a nawet gwałcone. Czy chcielibyście, żeby coś takiego spotkało waszego psa?

Parę porad ode mnie, co powinniście zrobić, decydując się na wyjazd:
- sprawdźcie, gdzie najbliżej od miejsca pobytu znajduje się weterynarz
- zapakujcie duży zapas karmy, poidło (przydatne na spacerach), transporter, ew. przygotujcie małą apteczkę pierwszej pomocy
- przed wyjazdem ochroń psa przed kleszczami - są różne formy zapobiegania kleszczom, ale polecam kropelki (Bayer Advantix, Frontline, Fiprex)
- nad morze warto zabrać parasol przeciwsłoneczny, pod którym Ty i Twój pies będziecie mogli się schować

Pamiętajcie, że podczas pobytu na plaży trzeba ochładzać co jakiś czas psa wodą - kark, brzuch i głowę. W ten sposób unikniemy przegrzania organizmu u psa i udaru słonecznego.

Udanych wakacji! :P

2 komentarze:

  1. O fajne, przydatne informacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne informacje.Fajnie że tak interesuje cię kynologia.

    OdpowiedzUsuń